Fiscalizarea casei de marcat – pentru cine este obligatorie in Romania si cine te poate ajuta sa rezolvi problema

Casa de marcat este un element obligatoriu pentru foarte multe entitati din Romania. Ea reprezinta un instrument prin intermediul caruia tranzactiile comerciale pot fi monitorizate de catre autoritati. Se asigura, astfel, transparenta circulatiei banilor si este garantata taxarea eficienta a acestora.

Pentru ca o casa de marcat sa poata fi folosita in conditii optime, este necesar ca ea sa fie fiscalizata. Ce inseamna fiscalizare casa de marcat? Practic, fiscalizarea este o inregistrare a casei in evidenta ANAF (Agentia Nationala a Administratiei Fiscale). In lipsa fiscalizarii, casele nu pot fi folosite in conditii de legalitate.

Cine trebuie sa fiscalizeze casa de marcat?

Potrivit legislatiei fiscale din Romania, fiscalizarea casei de marcat este obligatorie pentru o gama variata de entitati care vand bunuri sau ofera servicii. Iata care sunt principalele categorii incluse:

  • Persoane juridice – societatile comerciale si PFA-urile.
  • Asociatiile si fundatiile – daca desfasoara activitati economice.
  • Persoane fizice – daca desfasoara comert cu amanuntul sau activitati precum prestare de servicii (taximetristi, servicii de curatenie etc.).
  • Organizatii religioase – daca vand bunuri sau presteaza servicii.

Exista si anumite categorii de entitati care sunt exceptate de la fiscalizarea casei de marcat. Este vorba despre persoanele fizice care comercialieaza produse agricole din productie proprie, dar si cele care vand produse artizanale. Totodata, sunt exceptati de la regula comerciantii ambulanti care vand fructe, flori sau legume. Sunt exceptii si hotelurile si pensiunile care au o cifra de afaceri anuala de sub 100.000 de lei. 

Fiscalizarea casei de marcat este un proces complex si implica pasi importanti, care trebuie respectati cu strictete. Bineinteles, primul pas este achizitionarea aparatului, urmat de obtinerea avizelor necesare, configurarea casei de marcat si testarea sa. Pentru ca procesul sa fie mai usor de desfasurat, este recomandat sa apelezi la un furnizor autorizat de case de marcat, precum Cria Soft Solutions, care te poate ajuta si cu fiscalizarea.

Pasii principali in fiscalizarea casei de marcat

Pentru ca fiscalizarea sa fie completa, iar entitatea pe care o detii sa poata incepe sa foloseasca aparatul (casa de marcat) in tranzactiile de zi cu zi, trebuie sa se respecte urmatorii pasi, imediat dupa ce dispozitiul este achizitionat:

  1. Se obtin avizele necesare – este necesara depunerea unei cereri de atribuire a numarului unic de identificare (NUI) la ANAF.
  2. Se fiscalizeaza casa de marcat – un tehnician autorizat instaleaza si configureaza casa de marcat, conectandu-o la memoria fiscala.
  3. Se testeaza casa de marcat – casa de marcat trebuie verificata, pentru a avea garantia ca functioneaza corect. Sunt emise bonuri de testare.
  4. Se transmit datele catre ANAF – casa de marcat se conecteaza la un calculator cu acces la internet si sunt transmise rapoarte fiscale catre ANAF.

Pe langa fiscalizarea casei de marcat, o companie de top precum Cria Soft Solutions te poate ajuta si cu servicii de consultanta in legislatia fiscala si alegerea casei de marcat potrivite, instalarea si configurarea aparatului, asistenta tehnica in caz de probleme si instruirea personalului cu privire la utilizarea casei de marcat.

Alege sa folosesti solutii calitative si sa colaborezi cu profesionisti, pentru a nu avea niciun fel de probleme in relatia ta cu autoritatile fiscale!

Photo Work-life balance Previous post Sfaturi pentru a-ți găsi echilibrul între performanță și sănătatea mentală
Photo 1 Mindset 2 Performance Next post Cum să-ți construiești un mindset de performanță pentru a depăși obstacolele